Sök i den här bloggen

tisdag 26 april 2011

Uppslagsord: Norra Tyskland

Ond rygg och kramper i axlarna gjorde att jag var tvungen att ta många pauser i dag. Men vad gör det när man ändå inte vet vart man är på väg? När solen gick ned körde jag av autobahn och stannade till vid första bästa hotell. Trodde först jag var i Bonn, men icke. Jag är i Bremen.

Jag vet ingenting om Bremen. Jag checkade in på Hilton och tog en långpromenad genom staden. Tyvärr var klockan mycket, allt var stängt och gatorna öde. Det fanns ingen att fråga. Men här är ändå en liten bildkavalkad:


Det här är ett ganska stort hus med fasadbelysning och vad som ser ut som ett koppartak.


Det här är flera olika hus vid ett annat torg, sett lite från väster. Längst bort ligger något som antagligen är en kyrka. På dagarna är det säkert livat här.


Det här är en annan kyrka, sett från ett helt annat håll. Den har två torn och ett runt blått fönster i mitten.

Ja, det var väl ungefär allt just nu. I morgon åker jag till en annan stad någonstans.

Jo, nytt hastighetsrekord. 278 km/h enligt GPS:en. 320 på mätaren, men den har jag slutat lita på för länge sedan. Ryggsäcken skakade så i fartvinden att jag höll på att blåsa av motorcykeln. I morgon ska jag försöka nå 300. Men det är svårt. Även om man väntar in rätt tillfälle så kommer det till slut någon jävla Ford Mondeo som till varje pris ska köra om en lastbil, och så måste man panikbromsa. Min frambroms är nästan helt slut, så bromssträckan är egentligen längre än själva sikten framåt. Mycket handlar om en mental inställning, om att liksom hoppas jättemycket - och verkligen mena det.

God natt!

1 kommentar:

  1. Nu kan jag allt om Bremen, vilken utomordentlig guidning! :) Och - det här med att gå efter mätaren på hojen.. Låter mycket vettigare tycker jag, tänk om gps:en visar fel dårå??! Jävligt fort hur som helst. Mitt fartrekord i Tyskland är 240 km/h i livsfarlig taxi!

    SvaraRadera