Sök i den här bloggen

lördag 28 april 2012

Dubbelnougat



Is this the way to Amarillo 
Every night I've been hugging my pillow 
Dreaming dreams of Amarillo 
And sweet Marie who waits for me 
Show me the way to Amarillo 
I've been weeping like a willow 
Crying over Amarillo 
And sweet Marie who waits for me 

Det är kallt, 12 grader, och regnet hänger i luften. Jag sitter på en gräsplätt mitt emot Brahehus och ser ut över Vättern. Bredvid mig har jag en kopp rykande Preemkaffe, en dubbelnougat och ett paket röda Marlboro.

Jag är fri. Jag kan göra vad jag vill, köra vart jag vill, se vad jag vill. Jag har två lediga veckor framför mig.

Tanken var att hinna till Nordtyskland i dag, men jag vet inte om det går. Det är för kallt för att köra så långt. Kanske är någonstans i Skåne ett alternativ. Malmö kanske, eller Trelleborg. Jag får se hur länge det känns kul att köra.

Det går inte att förklara vilken enorm frihetskänsla det är att köra motorcykel. I stället för att sitta inuti ett fordon kan jag bara sträcka ut handen och ta på verkligheten. Allt är så nära, så påtagligt.

Jag är nyfiken på vad den här resan kommer att bjuda på. Vad kommer jag att få vara med om? Vad kommer att hända?

Allt jag vet är att jag är på väg, och att en bit dubbelnougat fastnat mellan tangenterna V och B. Det är en bra början.

2 kommentarer:

  1. Önskar dig all lycka till!! Inga poliser eller andra otrevliga människor. Att du hittar inre frid. bort från alla krav och måsten.
    //Trollet

    SvaraRadera